Kaartautomaat

De NS-kaartautomaat is makkelijkste manier om uw saldo te laden of een product op uw OV-chipkaart te zetten. Daarnaast kunt u bij de NS-kaartautomaat met bovenaan het blauwe bord met het NS-logo erop ook eenmalige chipkaarten en anonieme OV-chipkaarten kopen. De kaartautomaat geeft stap voor stap aan wat u moet doen.

U kunt bij de NS-Kaartautomaat betalen met uw pinpas of creditcard (en bij sommige automaten ook met muntgeld). Ondersteunde kaarten zijn:

Voor betalingen met credit card is een pincode vereist. Ook geldt voor betalingen met VISA en Mastercard een toeslag van € 0,50. Vanaf 12 augustus 2014 is 90% van de NS-Kaartautomaten geschikt voor uw creditcard. Op sommige stations zijn de kaartautomaten echter nog niet omgebouwd. Dit gaat vanaf september gebeuren. Klik op onderstaande pdf om te zien op welk station u met credit card kunt betalen.


naar boven

Wat koopt u in de NS-kaartautomaat?

  • Saldo voor op uw OV-chipkaart
  •  Producten voor op uw OV-chipkaart

  • Eenmalige chipkaarten met € 1 toeslag: Enkele reis en retour, Dagkaart en Van AnaarBeter enkele reis
  • Eenmalige chipkaarten zonder toeslag: Railrunner, Dagkaart Hond en Dagkaart Fiets
  • Intercity direct Toeslag enkele reis en dagretour
  • Intercity direct Maandtoeslag (uitsluitend op uw OV-chipkaart te laden) 
  • Treinkaartjes naar België, het westelijk deel van Duitsland en Luxemburg. Kijk voor meer informatie over internationale treinkaartjes op www.NSInternational.nlexterne link.

Goed om te weten

  • Alle NS-kaartautomaten hebben een OV-chipkaartlezer en u kunt dus bij alle NS-kaartautomaten saldo laden en bestellingen voor uw OV-chipkaart ophalen
  • Eenmalige chipkaarten zijn alleen te verkijgen bij de NS-kaartautomaten met bovenaan het blauwe bord met het NS-logo erop
  • Raak het scherm licht aan. Hard drukken is niet nodig
  • Leun niet op het scherm, dat belemmert de werking

 


naar boven

Veranderingen in het productassortiment

Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit. Vanaf dat moment worden alle kortingkaartjes vervangen door reizen met de OV-chipkaart. Ook worden alle andere vervoerbewijzen worden vervangen door producten voor de OV-chipkaart of eenmalige chipkaart. Bekijk hier alle wijzigingen en alternatieven op een rij.


naar boven

Hulp op afstand nodig bij de NS-kaartautomaat?

Komt u er bij de NS-kaartautomaat toch niet helemaal uit en is er geen NS-servicemedewerker in de buurt? Dan kunt u ons telefonisch om hulp op afstand vragen. Het gratis telefoonnummer vindt u op de NS-kaartautomaat.

  • 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar.
  • Hulp bij het laden van saldo of bestellingen op uw OV-chipkaart.
  • Hulp bij het kopen van alle producten in de kaartautomaat.
  • U kunt het zelf doen terwijl u de medewerker aan de telefoon heeft.
  • Of u kunt de bediening van de kaartautomaat aan de medewerker overlaten, zodat u kunt meekijken.

U kunt ook een filmpje op YouTube bekijken over telefonische hulp op afstand bij de NS-kaartautomaat.

Bekijk filmpje over hulp op afstand

naar boven


  •