Kaartautomaat
De NS-kaartautomaat is makkelijkste manier om uw saldo te laden of een product op uw OV-chipkaart te zetten. Daarnaast kunt u bij de NS-kaartautomaat met bovenaan het blauwe bord met het NS-logo erop ook eenmalige chipkaarten en anonieme OV-chipkaarten kopen. De kaartautomaat geeft stap voor stap aan wat u moet doen.
U kunt bij de NS-Kaartautomaat betalen met uw pinpas of creditcard (en bij sommige automaten ook met muntgeld). Ondersteunde kaarten zijn:
Voor betalingen met credit card is een pincode vereist. Ook geldt voor betalingen met VISA en Mastercard een toeslag van € 0,50. Vanaf 12 augustus 2014 is 90% van de NS-Kaartautomaten geschikt voor uw creditcard. Op sommige stations zijn de kaartautomaten echter nog niet omgebouwd. Dit gaat vanaf september gebeuren. Klik op onderstaande pdf om te zien op welk station u met credit card kunt betalen.
Wat koopt u in de NS-kaartautomaat?
- Saldo voor op uw OV-chipkaart
-
Producten voor op uw OV-chipkaart
- Eenmalige chipkaarten met € 1 toeslag: Enkele reis en retour, Dagkaart en Van AnaarBeter enkele reis
- Eenmalige chipkaarten zonder toeslag: Railrunner, Dagkaart Hond en Dagkaart Fiets
- Intercity direct Toeslag enkele reis en dagretour
- Intercity direct Maandtoeslag (uitsluitend op uw OV-chipkaart te laden)
- Treinkaartjes naar België, het westelijk deel van Duitsland en Luxemburg. Kijk voor meer informatie over internationale treinkaartjes op www.NSInternational.nl
.
Goed om te weten
- Alle NS-kaartautomaten hebben een OV-chipkaartlezer en u kunt dus bij alle NS-kaartautomaten saldo laden en bestellingen voor uw OV-chipkaart ophalen
- Eenmalige chipkaarten zijn alleen te verkijgen bij de NS-kaartautomaten met bovenaan het blauwe bord met het NS-logo erop
- Raak het scherm licht aan. Hard drukken is niet nodig
- Leun niet op het scherm, dat belemmert de werking
Veranderingen in het productassortiment
Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit. Vanaf dat moment worden alle kortingkaartjes vervangen door reizen met de OV-chipkaart. Ook worden alle andere vervoerbewijzen worden vervangen door producten voor de OV-chipkaart of eenmalige chipkaart. Bekijk hier alle wijzigingen en alternatieven op een rij.
Hulp op afstand nodig bij de NS-kaartautomaat?
Komt u er bij de NS-kaartautomaat toch niet helemaal uit en is er geen NS-servicemedewerker in de buurt? Dan kunt u ons telefonisch om hulp op afstand vragen. Het gratis telefoonnummer vindt u op de NS-kaartautomaat.
- 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar.
- Hulp bij het laden van saldo of bestellingen op uw OV-chipkaart.
- Hulp bij het kopen van alle producten in de kaartautomaat.
- U kunt het zelf doen terwijl u de medewerker aan de telefoon heeft.
- Of u kunt de bediening van de kaartautomaat aan de medewerker overlaten, zodat u kunt meekijken.
U kunt ook een filmpje op YouTube bekijken over telefonische hulp op afstand bij de NS-kaartautomaat.