NS Reisplanner Xtra
Reisplanner Xtra is een gratis applicatie voor uw iPhone, iPad of Android telefoon/tablet. Met deze app heeft u altijd de actuele reisinformatie van elk station bij de hand. Up-to-date; ook als er sprake is van vertraging of geplande werkzaamheden. Daarnaast biedt Reisplanner Xtra nuttige informatie én handige meldingen voor de reizen die u regelmatig maakt, om uw reis zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Zoals bijvoorbeeld een melding voor het uitchecken.
|
---|
Toelichting op een aantal handige functies
![]() |
![]() |
Favoriete trajecten Opgeslagen reizen en favoriete trajecten worden in 1 scherm ‘Mijn reizen’ getoond. Zonder iedere keer dezelfde reis te plannen ziet u in één oogopslag de actuele vertrektijden van uw favoriete trajecten. Maak uw favoriete reis als volgt aan: |
Meldingen Om meldingen te ontvangen, plant u uw reis en klikt u op het reisadvies waarvoor u meldingen wilt ontvangen. Onderaan het advies vindt u de knop ‘Stel meldingen in’. Wanneer u hierop klikt krijg u meteen de mogelijkheid om aan te geven wat voor meldingen u wilt ontvangen. Standaard staan alle meldingen op “Aan”. U kunt zelf aangeven welke meldingen u wel en welke u niet wilt ontvangen. U kunt direct kiezen uit: werkzaamheden en/of storingen en een melding voor als u moet uit checken. De gekozen meldingen worden opgeslagen in ‘Mijn reizen’. Hier kunt u nog meer meldingen in stellen, zoals afwijkingen en een wekker voor vertrek/aankomst. |
![]() |
![]() |
Drukte-indicator In het getoonde reisadvies ziet u een indicatie van de drukte in de geplande trein. De indicator geeft een prognose voor de gemiddelde drukte voor de hele trein en is gebaseerd op historische cijfers en de geplande treinlengte. Is de trein van uw keuze een drukke trein, kijk dan in de planner of een trein eerder of later wellicht rustiger is. |
Stiptheids-indicator Wanneer u in uw reisadvies op de pijltjes (Android) of opties-meer informatie (IPhone) rechtsboven in beeld klikt, ziet u een stiptheidscijfer. Dit cijfer geeft aan hoe vaak uw trein in de afgelopen drie maanden op tijd aan kwam. Het is een gemiddelde en geeft geen garantie voor uw geplande reis. Klikt u op het stipheidspercentage, dan vindt u achtergrondinformatie over dit cijfer. |
|
Voor NS-Business Cardhouders Bent u NS-Business Cardhouder? Dan kunt u gebruik maken van deze functie door in te loggen met uw inloggegevens voor Mijn NS Zakelijk. U kunt in deze NS-Business Card omgeving:
|
—————