20-09-2014 21:12

NS Reisplanner Xtra

 
 

Reisplanner Xtra is een gratis applicatie voor uw iPhone, iPad of Android telefoon/tablet. Met deze app heeft u altijd de actuele reisinformatie van elk station bij de hand. Up-to-date; ook als er sprake is van vertraging of geplande werkzaamheden. Daarnaast biedt Reisplanner Xtra nuttige informatie én handige meldingen voor de reizen die u regelmatig maakt, om uw reis zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Zoals bijvoorbeeld een melding voor het uitchecken.

Alle functies van de NS Reisplanner Xtra op een rij
  • Reisplanner: plan uw treinreis met actuele treintijden. Het reisadvies bevat alle informatie die u nodig heeft voor uw reis. Natuurlijk uw vertrektijd en –spoor, maar onder andere ook drukteprognose, prijs en gemiddelde stiptheid. 
  • Mijn reizen: u kunt uw reizen opslaan onder ‘mijn reizen’. U hoeft dan niet iedere keer uw reis opnieuw in te voeren maar ziet in één oogopslag het actuele reisadvies. Door te ‘swipen’ kunt u ook eenvoudig eerdere en latere mogelijkheden bekijken.
  • Vertrektijden: u ziet direct de actuele vertrektijden van het station van uw keuze.
  • Storingen: geeft u een overzicht van de actuele storingen en werkzaamheden in het hele land.
  • Werkzaamheden: u ziet een overzicht van de geplande werkzaamheden voor de komende 10 dagen.
  • Nieuws: hier geven wij u actueel nieuws en handige weetjes.
  • Stations: u ziet hier welke faciliteiten er zijn op het dichtstbijzijnde station óf het station naar keuze. Bovendien worden de OV-fiets-, Greenwheels- en NS Zonetaxi locaties getoond.
  • Service: informatie over de applicatie, veelgestelde vragen en contact met de ontwikkelaars.
  • Voor de NS-Business Cardhouders: klassewissel doorvoeren, uw reizen en transacties inzien, kenmerken toevoegen en bewerken, onderweg een Greenwheels-auto boeken en locaties en drukte op Q-Park P+R terreinen inzien.

 


Toelichting op een aantal handige functies

Favoriete trajecten

Opgeslagen reizen en favoriete trajecten worden in 1 scherm ‘Mijn reizen’ getoond. Zonder iedere keer dezelfde reis te plannen ziet u in één oogopslag de actuele vertrektijden van uw favoriete trajecten.  Maak uw favoriete reis als volgt aan: 
Plan uw reis en klik op het reisadvies dat u favoriet wilt maken. Kies bij iPhone vervolgens voor opties (rechts boven in scherm) en kies voor ‘opslaan’ en bij Android voor het sterretje (rechts boven in scherm).  Uw reis wordt nu opgeslagen bij ‘Mijn reizen’. Meldingen op opgeslagen reizen kunt u eenvoudig aan- en uitzetten of aanpassen.

Meldingen

Om meldingen te ontvangen, plant u uw reis en klikt u op het reisadvies waarvoor u meldingen wilt ontvangen. Onderaan het advies vindt u de knop ‘Stel meldingen in’. Wanneer u hierop klikt krijg u meteen de mogelijkheid om aan te geven wat voor meldingen u wilt ontvangen. Standaard staan alle meldingen op “Aan”. U kunt zelf aangeven welke meldingen u wel en welke u niet wilt ontvangen. U kunt direct kiezen uit: werkzaamheden en/of storingen en een melding voor als u moet uit checken. De gekozen meldingen worden opgeslagen in ‘Mijn reizen’. Hier kunt u nog meer meldingen in stellen, zoals afwijkingen en een wekker voor vertrek/aankomst.

Drukte-indicator

In het getoonde reisadvies ziet u een indicatie van de drukte in de geplande trein. De indicator geeft een prognose voor de gemiddelde drukte voor de hele trein en is gebaseerd op historische cijfers en de geplande treinlengte. Is de trein van uw keuze een drukke trein, kijk dan in de planner of een trein eerder of later wellicht rustiger is.

Stiptheids-indicator

Wanneer u in uw reisadvies op de pijltjes (Android) of opties-meer informatie (IPhone)  rechtsboven in beeld klikt, ziet u een stiptheidscijfer. Dit cijfer geeft aan hoe vaak uw trein in de afgelopen drie maanden op tijd aan kwam. Het is een gemiddelde en geeft geen garantie voor uw geplande reis. Klikt u op het stipheidspercentage, dan vindt u achtergrondinformatie over dit cijfer.

Voor NS-Business Cardhouders

Bent u NS-Business Cardhouder? Dan kunt u gebruik maken van deze functie door in te loggen met uw inloggegevens voor Mijn NS Zakelijk. U kunt in deze NS-Business Card  omgeving:

  • Wisselen van klasse, van 2e naar 1e klas. Na deze upgrade kan ook weer terug gewisseld worden. U kunt hierbij kiezen voor een tijdelijke wissel, een wissel voor een dag en een wissel voor onbepaalde tijd.
  • Uw reizen en transacties inzien en deze bewerken. U kunt uw reizen markeren als zakelijkwoon-werk of privé. Tevens kunt u een kenmerk aan een reistransactie toevoegen.
  • Inzien locatie en drukte bij Q-Park P+R terreinen
  • Een Greenwheels-auto boeken en uw bestelhistorie inzien. U heeft hiervoor een actief Greenwheels-account nodig

 

 

—————

Terug


Contact

langshetspoor

De Emoe 7609 Almelo

0638380054